Al-Fatihah buat arwah moyang ....

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Roh orang mukmin akan tergantung dengan sebab hutangnya sehinggalah diselesaikan hutang tersebut" (Riwayat Ahmad,Al-Tarmizi,Ibn Majah & Al-hakim)






assalamualaikum wbt ... kali nie Maya nak story sedih sikit .. Hari Jumaat lepas moyang Maya meninggal ... terkejut sangat ... Sedih sekali ... lebih kurang pukul 12.30 pagi hari Jumaat tu Mak Maya kejut ... Aku ingatkan daa pagi sebab hari Jumaat tu aku mmg semangat nak gi amek buku teks kat sekolah pastu kuar jalan2 dgn kawan2... tibe2 Mak ckp moyang meninggal... aku punye reaksi 'Huh ...yeke??" lepas tu aku bleh baring2 lagi nak sambung tidur ... ngek tak aku ni ... hahaha .... pastu baru laa aku pegi kemas2 baju dan kami pon bertolak ke Perak .... nasib baik laa perjalanan kami okey ... ayah ngantok giler lepas sampai kat kg .... aku pon ... :D sebok je ...padahal bukan aku pon yg bawak kete ...:p


Sebelum solat Jumaat arwah moyang selamat dikebumikan .... Sedih nye :(




Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: "Seorang Mukmin melihat dosanya bagaikan seorang duduk dibawah gunung dan takut kejatuhan gunung itu" (Riwayat Bukhari)


Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: "Semua dosa-dosa dilambatkan Allah s.w.t. (pembalasannya) sesukanya dari akhirat melainkan derhaka kepada kedua ibubapa maka sesungguhnya Allah s.w.t.menyegerakan (bala siksaan) bagi yang bersangkutan sewaktu hayatnya didunia ini sebelum matinya" (Riwayat Al-Tabrani)




Al-Fatihah :(

*thanks to Errin sebab tolong amikkan buku teks aku :)
Thanks a lot yaww ^_^


1 comment:

errin nordean said...

takziah maya..jgn sedih2 ye.no hal lah pasal buku teks tu.hihi..